در پی نامه فدراسیون فوتبال مبنی بر نبود امکان برگزاری مسابقات لیگ یک در ورزشگاه تختی ارومیه، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری فوتبال این شهر با رفع نواقص تا ۲۲ تیر آماده میزبانی از رقابت‌های تیم دسته اولی «۹۰» می‌شود.

ورزشگاه فوتبال ارومیه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، کیومرث پورایراندوست پنج‌شنبه ۱۵ خرداد افزود: با توجه به تاکید استاندار آذربایجان‌غربی مبنی بر آماده شدن هرچه سریع‌تر ورزشگاه فوتبال شهر ارومیه، مقرر شد که ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهیدباکری با رفع مشکلات موجود، در سریع‌ترین زمان ممکن برای میزبانی آماده شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون طبقه اول ورزشگاه امکان حضور تماشاگر را دارد و با تمهیدات اندیشیده شده، طبقه دوم نیز مشکلی از این بابت نخواهد داشت.

پورایراندوست بیان کرد: سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، طبقه دوم و محیط پیرامون ورزشگاه را به عنوان مشکلات اصلی بیان کرده بود که تا یک ماه آینده این مشکلات رفع خواهد شد.

ورزشگاه ۱۵هزار نفری شهیدباکری ارومیه، ۲۳ آبان سال گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

این ورزشگاه استانداردهای لازم را برای برگزاری رقابت های مختلف دارد و به عنوان ظرفیت مهم ورزشی آذربایجان غربی با تلاش دولت تدبیر و امید به افتتاح رسیده است.

فدراسیون فوتبال در نامه‌ای، از نبود امکان برگزاری مسابقات لیگ دسته یک به میزبانی تیم «۹۰» ارومیه در ورزشگاه تختی این شهر خبر داده بود.

تیم ۹۰ ارومیه بین تیم‌های بالای جدول لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های کشور قرار دارد و برای رسیدن به لیگ برتر تلاش می‌کند.

احتمال کناره‌گیری تیم فوتبال «۹۰» ارومیه از لیگ دسته یک قوت گرفت

مدیرعامل باشگاه ۹۰ ارومیه گفت: با توجه به نامه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، میزبانی از رقبا در ارومیه امکانپذیر نیست که در صورت تحقق این امر، کناره گیری ما از لیگ دسته یک، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

یحیی بهاری پنجشنبه ۱۵ خرداد افزود: از ابتدای حضور در لیگ دسته یک، مکاتبه‌های زیادی با اداره‌کل ورزش و چوانان اذربایجان‌غربی و مسوولان مربوطه برای حل مشکلات زیرساختی ورزشگاه‌ها  داشته‌ایم ولی تاکنون، ایرادها و مشکلات به قوت خود باقی‌مانده و سازمان لیگ نیز این بار به دلیل میزبانی هفته‌های پایانی با این موضوع برخورد محکم‌تری دارد.

وی اضافه کرد: مشکل ورزشگاه تختی نبود نورافکن برای برگزاری بازی‌های همزمان هفته‌های پایانی در ساعات شب و مشکل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیز در خصوص جایگاه تماشاگران و چمن استفاده شده در آن است که مدت‌هاست برای حل آنها تلاشی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: سازمان لیگ از ابتدای این فصل نیز اجازه میزبانی به ارومیه نداده بود که با رایزنی و مکاتبات، حل مشکلات را به تاخیر انداختیم و در خانه از حریفان میزبانی کردیم ولی این بار به دلیل همزمان شدن دیدارهای هفته‌های پایانی، سازمان لیگ در نامه آخر خود انتقال میزبانی به استان غیر از آذربایجان‌غربی را اعلام کرده است.

مدیرعامل باشگاه ۹۰ ارومیه اظهار کرد: اگر قرار باشد با توجه به مدعی بودن تیم ۹۰ برای صعود به لیگ برتر، میزبانی به استانی غیر از آذربایجان‌غربی و شهری غیر از ارومیه واگذار شود، بهترین کار کنارکشیدن از لیگ و از دست رفتن سهمیه استان است.

تیم ۹۰ ارومیه اواخر خردادماه مسابقات خود را در لیگ دسته یک فوتبال آغاز خواهدکرد.

سازمان لیگ طی نامه‌ای به دلیل نواقص ورزشگاه تختی و ناتمام بودن ورزشگاه ۱۵هزار نفری، معرفی ورزشگاه در استان دیگر را برای رقابت‌های آتی تیم ۹۰ ارومیه درخواست کرده است.

کد خبر 517933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha